KURS KONWERSACYJNY


Kurs konwersacyjny polega na wykorzystaniu znajomości języka w praktyce. W końcu taki jest główny cel nauki języków obcych – swobodne porozumiewanie się. Zajęcia z konwersacji przyczyniają się do rozwoju właśnie tej umiejętności. Musimy także przełamać lęk przed mówieniem, który jest często zwykłym lękiem przed popełnianiem błędów. Ćwiczenia w mówieniu odbywają się dopiero po opanowaniu pewnego poziomu języka. Głównie dlatego, że wymagają znajomości dość szerokiego zasobu słownictwa i gramatyki.

Kurs konwersacyjny w obcym języku jest skierowany do osób, które posiadają znajomość języka na poziomie A2/B1. To propozycja dla tych, którzy chcą poszerzać swoje słownictwo, wiedzę na temat danego kraju oraz umiejętność wypowiadania się na określone tematy. Każde spotkanie ma określony charakter tematyczny – raz rozmowy dotyczą podróży, innym razem kultury lub nauki, a także wydarzeń w kraju i na świecie.

Propozycje tematów konwersacyjnych:

  • Familie und Freunde (Rodzina i przyjaciele)
  • Was machst du in deiner Freizeit gern? – Hobbys – u.a. Sport/Musik/Filme (Co robisz chętnie w wolnym czasie? (hobby – sport, muzyka, filmy i inne).
  • Was kostet das? – im Supermarkt, Geschäft einkaufen. (Ile to kosztuje? – Zakupy w supermarkecie, w sklepie.
  • Wie komme ich zum Bahnhof? – Fragen nach dem Weg (Którędy dojdę do dworca? – pytania o drogę, sytuacje komunikacyjne na ulicach/dworcach).
  • Meine Wohnung besteht aus…..- Moje mieszkanie składa się z…. (mieszkanie, wyposażenie mieszkań).
  • Was isst du zum Frühstück…? – rund ums Essen. Co jesz na śniadanie…? (wszystko o jedzeniu, potrawach).
  • Woran erkenne ich einen wahren Freund? – Po czym rozpoznać prawdziwego przyjaciela?
  • Stellensuche und Stellenwechsel – Erfassung von Bewerbungsunterlagen (Lebenslauf. Anschreiben und sonstige Unterlagen. (Poszukiwanie i zmiana pracy – redagowanie dokumentów aplikacyjnych – CV, list motywacyjny oraz pozostałe dokumenty niezbędne przy ubieganiu się o pracę)
  • Telefonische Kundenbetreuung – telefoniczna obsługa klienta.
  • Elektronische Geschäftskorrespondenz – elektroniczna korespondencja handlowa/mejlowy kontakt z klientem.
  • Erfassung von schriftlichen und mündlichen Berichten – redagowanie raportów pisemnych i
  • Nützlicher Wortschatz in internationalen Unternehmen im Bereich Customer Service, HR, Finance and Accounting, IT – słownictwo przydatne w międzynarodowych firmach w obszarach związanych z obsługą klienta, w HR, w działach finansowo-księgowych, w branży IT- branża w zależności od preferencji kursanta/kursantów)
  • Die Wirtschaften deutschsprachiger Länder und Polens (Gospodarki krajów niemieckojęzycznych i Polski.
  • Grundlagen der Wirtschaft/Einführung in die Wirtschaftswissenschaften (Podstawowe pojęcia z dziedziny gospodarki, wprowadzenie do problematyki nauk ekonomicznych).
  • Das Unternehmen und seine Grundfunktionen (przedsiębiorstwo i jego podstawowe funkcje).
  • Absatz, Marketing, Werbung (Zagadnienia zbytu, marketingu i reklamy).
  • Die Welt der Arbeit (problematyka związana z pracą)
  • Aspekte der Weltwirtschaft (Globalisierung, Schattenwirtschaft) – Aspekty gospodarki światowej (globalizacja, szara strefa)
  • Die Europäische Wirtschaftsintegration (europejska integracja gospodarcza).
  • Organisation und Ablauf von Verhandlungen und Diskussionen (Organizacja i przebieg negocjacji i dyskusji).

Każdego klienta traktujemy indywidualnie. Dni, godziny zajęć dopasowane są do potrzeb Państwa pracowników.  Jeśli zainteresowała Państwa oferta naszej szkoły prosimy o wypełnienie formularza lub kontakt telefoniczny.